VÄLJ DITT DRIVHUS

Gå till Drivhuset Norden
SKARABORG
SV

LOOP metoden

LOOPA ÄR ETT KONKRET OCH HANDLINGSBASERAT ARBETSSÄTT FÖR HUR DU KAN UTVECKLA INNOVATIVA IDÉER, TJÄNSTER, PRODUKTER OCH KONCEPT – MED KUNDVÄRDET I FOKUS.

Loopmetoden bygger på internationell forskning kring affärsutveckling, entreprenöriellt lärande och validerade konkreta verktyg för hur man utvecklar sin affärsmodell i samklang med marknaden. Grundstenarna i metoden vilar på Steve Blanks, Customer Developement, Saras Sarasvathys,Effectuationoch Alexander Osterwalders Business Model Canvas. Metoden är utvecklad tillsammans med och kvalitetssäkrad av Chalmers School of Entrepreneurship, en av världens topprankade universitet på området.

Genom loopmetoden skapas:

  • Tydliga definierade kundsegment/målgrupper.
  • Ökad förståelse och kunskap om kunden/målgruppen.
  • Paketerade värdeerbjudanden och lösningar utformade utifrån kundernas/målgruppernas specifika och prioriterade behov/problem.
  • Ett tydligt värdeerbjudande.
  • En tydlig bild av positionering och En bild av hur trender påverkar oss, våra kunder och våra erbjudanden.
  • Etablerade relationer med potentiella kunder.

Relaterade historier

Se alla historier

Möjlighetskartan

Det finns en generell uppfattning om att den första versionen av en...

Läs mer

BMC – Business model canvas

Beskrivning av verktyg kommer snart... Business Model Canvas HållbarhetLadda ner Business Model...

Läs mer

Kundresan

Beskrivning kommer snart... The Customer JourneyLadda ner KundresanLadda ner

Läs mer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!