Drivhuset har genomfört föreläsningar och workshops för handelsekonomerna på Högskolan i Skövde. Drivhuset genomförde bland annat en föreläsning för studenter i starten för examensarbetet där Drivhuset pratade om värdeskapande och nyttiggörande av resultatet. Fokus var på att definiera vem som skulle kunna vara intresserad av studien studenterna gör. Här tränades också pitchteknik för att studenterna skulle lära träna på hur någon komplext kan presenteras kort och förtåligt för en specifik målgrupp.
Drivhuset genomförde också två föreläsningar om affärsmodeller och innovation för handelsekonomer.
Drivhuset har genomfört föreläsningar och workshops för handelsekonomerna på Högskolan i Skövde. Drivhuset genomförde bland annat en föreläsning för studenter i starten för examensarbetet där Drivhuset pratade om värdeskapande och nyttiggörande av resultatet. Fokus var på att definiera vem som skulle kunna vara intresserad av studien studenterna gör. Här tränades också pitchteknik för att studenterna skulle lära träna på hur någon komplext kan presenteras kort och förtåligt för en specifik målgrupp.
Drivhuset genomförde också två föreläsningar om affärsmodeller och innovation för handelsekonomer.